[ Röportaj ] Dilek TARINCI - Yaramaz Çocuk ve Çikolatam Olur Musun?

09:44:00, BY Elsa Kitap -


Yine Bir Röportaj. Epsilon Yayınlarının genç yazarı Dilek Tarıncı ile gerçekleştirdiğimiz röportaj da ben çok zevk aldım. Kendisi hem genç hem güzel heme başarılı kalemi sağlam bir yazar. Kendisi ilk Kocaeli Kitap Fuarında aldığımız ve kitabın sayfalarının kokusuna aşık oldum Yaramaz Çocuk hikayesi ile  tanıdım ve iyi ki de tanımışım. İnşallah bu sene fuarda kendisi ile karşılaşır Yaramaz Çocuk kitabını da imzalatma fırsatı yakalarım. 
Bu güzel Röportaj için Yazarımız Dilek Tarıncı'ya çok teşekkür ederiz. 
Kendisinin başarılarının devamını dileriz. 
Yolun açık olsun canım... 




1-)Dilek Tarıncı, başarılı bir yazar. Peki başka? Kimdir Dilek  , nelerden hoşlanır, nelerden uzak durur?

Dilek aslında herkes gibi.On altı yaşındayım ve on birinci sınıf öğrencisiyim.Kulaklarıyla bütünleşecek kadar müzik dinlemeyi seven, sık sık kitap okuyan, boş zamanlarını arkadaşlarıyla harcayan ve Wattpad de bir şeyler yazmayı seven biriyim.Öyle keskin sınırlarla ayırabileceğim, şunu seviyorum, şundan uzak dururum dediğim kesin şeyler yok. 



 2-)  Bir kitap yazmak ve bir hikaye paylaşma fikri nasıl oluştu?
İlk yazdığınız hikayeyi, ilk kurduğunuz cümleyi hatırlıyor musunuz?
Aslında kendimi bildim bileli kitaplara ve insanların hafızasında yeni dünyalar var edebilen yazarlara hayranlık duymuşumdur. Ama açıkçası benim için yazmak çok zor bir fikirdi. Fakat sonra benim yaşıtım olan insanların bunu amatörce de olsa yapabildiğini ve okuyucularıyla aralarında hoş bir dostluk oluştuğunu gördüm. Sonra denemek amaçlı ben de başladım ama başladığım günü çok iyi hatırlıyorum da hiç işin bu raddeye gelebileceğini tahmin etmemiştim. Ve sanırım kurduğum ilk cümle sıcak bir yaz günüydü cümlesiydi. :)

3-)Bu güne kadar oluşturduğunuz karakterler arasında kendisine en yakın ve kendinize en çok yazma hissi uyandıran karakteriniz hangisidir? 

Yaramaz Çocuk kitabında Damla diye bir karakterim vardı. Hem hayata bakış açısı hem de vurdumduymazlığı olsun kendime yakın hissettiğim ve de onu yazmayı sevdiğim bir karakterimdi.

 4-) Kitabınızın yayınlama sürecinden bize biraz bahseder misiniz? 

Aslında bu uzun bir süreç. Yaramaz Çocuk, benim Wattpad de yazdığım ve pek çok açıdan tamamlanmaya ve eksikliklerini kapatmaya ihtiyaç duyduğum bir kitaptı. Yayın evlerinden teklifler alıyordum, gerek mail gerek Wattpad yoluyla. Onlarla görüşüp kendi içimde tekliflerini değerlendiriyordum. Tabii bu zamanlarda bana yardımcı olan insanlarda vardı. En sonunda Epsilon yayın evini her açıdan tartıp biçip onayladık ve imzalar atıldı. Ardından ben, kitabımı düzenleyip Epsilon yayın evine gönderdim ve kapağı da belirledikten sonra kitabım basıldı.


 5-)Kitabınız ile aldığınız olumlu ve ya olumsuz eleştirilerini nasıl karşılıyorsunuz?

İster olumlu ister olumsuz olsun bunlar benim yazım dilimi, kurgumu veyahutta karakterlerimin özelliklerini değiştirmem ya da geliştirmem için bana verilmiş fırsatlar oluyor. O yüzden iyi kötü hepsini seviyorum!


 6-)İkinci kitap olarak düşündüğünün bir hikayeniz var mı ?

Aslında ikinci kitabım çıktı bile. Adı Çikolatam Olur Musun? O da yakın bir tarihte Epsilon yayın evi aracılığıyla raflardaki yerini aldı.

7-)Karakterlerinize gelmek isterim. Kitabın içindeki karakterlerin hangisi size en  uygun ve  bize kitabin akışından  biraz bahseder misiniz?
Üçüncü soruda da cevap verdiğim üzere kesinlikle Damla en uygunu, kendime yakın hissettiğim için hikâye de onu şekillendirirken zorlanmıyordum.Yaramaz Çocuk, İstanbul’a yeni gelmiş, on sekiz yaşındaki, kimsesiz bir kızın burada hayata ve yeni okuluna tutunma sürecini anlatıyor. Bu süreçte ona destek olan biri daha var: Rüzgâr. Onların ilişkilerine inerken aynı zamanda kitabın ortalarında geçmişlerini de öğreniyorsunuz.

8-)Kitap yazmak mı, sosyal paylaşım
 platformlarında hikaye yayımlamak mı?
İkisi hem çok ayrı hem de çok aynı şeyler. Kitap yazmak biraz daha ciddiyken sosyal platform da bu bu kadar ciddi işlenmiyor tabii ama ikisi de çok çok güzel şeyler. Bir sitede yazarken okuyucunun direkt size müdahale etme ve kendinizi düzeltme şansı oluyor. Kitapta ise hiç tanımadığınız birinin hayal gücünden parçaları birleştirip bambaşka bir dünya var ediyorsunuz. İkisinde de satırlar arasından başlayıp kalplere kadar uzanan bir dostluk oluyor, o yüzden seçemeyeceğim.


 9-)Sosyal medya ile aranız nasıl ? 
Sosyal medyayı pek kullanan biri değilim, pek aram yok, maalesef.
 
10-)Son olarak okurlarınıza iletmek istediğiniz mesajınız var mı?
Hepsini çok seviyorum, iyi ki varlar, iyi ki benim yanımdalar. Gerçekten onlar olmasaydı şu an olan hiçbir şey olmazdı. Hepsine minnettarım!

 11-)Hikaye yazan, kitap çıkarmak isteyenler geleceğin yazarlarına neler söylemek istersiniz?

Doğru hepinizin parmaklarından dökülecek zaten, onu çok uzaklarda aramayın. Ve hepinizin yolu açık olsun. Ve kaleminizin bir servet olduğunu unutmayın. Başarılar!

 En son okuduğunuz kitap: Tutsak Güneş - Ayşe Kulin
Keşke ben yazsaydım dediğin kitap:Martin Eden - Jack London
Beni çok iyi yansıtıyor dediğin karakterin:Damla Yaldız
En son izlediğin filim:Nadide Hayat
En çok sevdiğin şarkı: Bize Susmak Yakışır - Model
En sevdiğin renk:Beyaz

Bu güzel Röportaj için Yazarımız Dilek Tarıncı'ya çok teşekkür ederiz.
Kendisinin başarılarının devamını dileriz.
Yolun açık olsun canım... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP