10. GKBT DÜŞESİN ZAFERİ / ELİZABETH LOUPAS [ KİTAP YORUMU ]

07:03:00, BY Elsa Kitap -

Merhaba arkadaşlar  
Kısa bir süre ara  tatil yapmıştık . Tur grubumuz ile. 
Ama Geveze Kalemler ekibi olarak bomba gibi bir dönüş yaptık . 




Feniks Yayınlarından çıkmış güzel bir tarihi roman ile sizlerleyiz.  Kitabı okurken başlarda biraz sıkıldım itiraf etmek gerekirse . Fakat daha sonra bölümler ilerledikçe kitap  beni kendine çekti .  


Romanın konusu dediğim üzere tarihsel kurgu. 
Yer Rönesans İtalyasinda geçiyor . Belki bana kitabın dilinin ağır gelmesi bu sebeptendir.
Ferrara Dükü Alfonsa d' Estee evlenen Avusturya Prensesi Barbara ve öldürülen ilk eşi ama ruhu  hep onları izleyen Lucrezia de ' Medici ' nın tarafından anlatılıyor . Çok değişik bir anlatımı var . 




Barbara ve Alfonso'nun evliliği  sözleşmeler üzerinde bir evliliktir 
Duku nun ölen ilk eşi  güzel ve alımlı bir genç bir kadınmış.  Ölümü üzerinden sır perdesi hala çözülememiş.  Ruhu dolaşıp onları izliyor ve  bir de onun anlatimindan okuyoruz kitabı . 

 Ben kitap da Dük denilen  adama sinir oldum. Daha kız neredeyse yeni gelin iken kızı kırbaç ile dövüyor ya. Barbara sonunda Alfonso'yu karısının ölümünün ardındaki sır nerdesin aralamaya ikna ediyor. Birlikte gerçeğin peşine düşüyorlar.  Tabi bu birliktelik onları daha da birbirine yakınlaştırıyor.  Ve sonunda gerçeği öğrenirler. Kitap güzeldi güzel olmasına ama yazarın kalemi bana ağır geldi . Kitap kapağı güzeldi ama.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP