Sen Benimsin / Betül Eldoğan Röportaj

08:59:00, BY Elsa Kitap -




 1-) Betül Eldoğan  , başarılı bir yazar. Peki başka ? Kimdir Betül, nelerden hoşlanır, nelerden uzak durur?
1-) Öncelikle vazgeçemediğim bir kitap sevdam var, kitap okumaktan, müzik dinlemekten ve arkadaşlarımla küçük kaçamaklardan fazlasıyla hoşlanıyorum. Hoşlanmadıklarım aslında hayatımda sınırlı sayıda, ön yargılı ve gergin insanlardan her zaman uzak durmaya çalışıyorum.

2-)Bir kitap yazmak ve bir hikaye paylaşma fikri nasıl oluştu? İlk yazdığınız hikayeyi, ilk kurduğunuz cümleyi hatırlıyor musunuz?
2-) Aslında kafamda hep bir kurgu, oyun vardı. Özellikle 6. sınıfta bu duygularımı bastıramadım ve ilk hikayemi yazmaya başladım, öncesinde fantastik türüne olan merakım ve ilgimle 'Altın Maske' isimli kısa hikayemi yazdım ama asla yayınlamadım, belki de fantastik türünün oldukça farklı bir dünya olmasından çekindim, bilmiyorum. Altın Maske klasik bir masal gibi başlıyordu, "Çok çok uzak diyarlarda.." diye başlıyordu.


3-)Bugüne kadar oluşturduğunuz karakterler arasında kendisine en yakın ve kendinize en çok yazma hissi uyandıran karakteriniz hangisidir?
3-) Ayaz benim her zaman içimde var olan bir yanımdı. Onu kendime bütün karakterlerimden daha yakın buluyorum, bir anne evlatlarını asla birbirinden ayırmaz ama her zaman daha özel olanı vardır.

 4-)Kitabınızı yayınlama sürecinden bize biraz bahseder misiniz?
4-) Daha öncesinde de birkaç yayın evinden teklifler almıştım ama daha  hazır olduğumu düşünmüyordum. Ta ki Parola yayınlarından aldığım teklife kadar, artık hazır olduğumu hissettim ve zorlu bir süre beni bekliyordu. Öncesinden hikayeyi tekrardan kontrol etmem lazımdı bu da kısa sürede gerçekleşti bu yüzden o ay oldukça uykusuz ve yorgundum.


 5-)Kitabınız ile aldığınız olumlu veya olumsuz eleştirileri nasıl kaldırıyorsunuz?

5-) Ben uzun zamandır yazıyorum ve elbette bana sadece iyi eleştiri gelmiyor kimi zaman küçük de olsa kötü eleştiriler de aldım. Şimdiye kadar Sen Benimsinle çok şükür korkunç bir eleştiri almadım ama gelirse de kabulümdür, sonuçta ben kendim için yazmıyorum beni elbette ki eleştiren insanlar olacak ben bu eleştirileri yalnızca hatalarımı düzeltme olarak görüyorum. O hatayı bir kez daha yapmamaya özen gösteriyorum.



 6-)İkinci kitap olarak düşündüğünüz bir hikayeniz var mı?
6-) İkinci kitap olarak YABAN GÜLÜNÜ düşünüyorum, zaten Sen Benimsin'in devamı niteliğinde yazdığım bir hikayeydi onu da kendi wattpad hesabımda yayınladım ve bitti.



 7-) Karakterlerinize gelmek isterim. Kitabın içindeki karakterlerden hangisi size en uygun ve bize kitabın akışından biraz bahseder misiniz?

7-) Bana Sen Benimsin de her ne kadar deli de olsa Ayaz ağa en yakın. Hikayenin en baskın karakteri de zaten o, kendi hayatını ve sevdiği kadının hayatını mühürlemek istiyor zaten bütün her şey ondan oluyor. Ayaz ve Kader'in birbirlerine hiç benzememesi ama Ayaz'ın buna rağmen ondan vazgeçmemesi.

 8-) Kitap yazmak mı, sosyal paylaşım platformlarında hikaye yayımlamak mı?
8-) Ben daha yeniyim kitap yayınlamak konusunda :) Daha iki ay oldu ama sosyal platformlar da hikaye yayınlamak benim 3-4 senedir yaptığım şey sanırım orada ki iletişimin daha yakın olması yani hemen yorum yapılıp bölümleri ayrı ayrı incelenmesi noktasından sosyal medyada hikaye yayınlamak.

 9-)Sosyal medya ile aranız nasıl?
9-) Sosyal medya benim asla vazgeçemiyorum, özellikle instagram ve wattpad

10-)Son olarak okurlarınıza iletmek istediğiniz mesajınız var mı?
10-) Onlara kocaman bir teşekkür borçluyum, başladığım ilk andan bu yana beni asla bırakmadılar ve destekleri sayesinde şuanda bu noktadayım inşallah daha daha iyilerine hep birlikte imza atacağız :)

11-)Hikaye yazan, kitap çıkarmak isteyenler geleceğin yazarlarına neler söylemek istersiniz?
11-) Korkmak ve cesaretten yoksun yazmamaları en önemli unsurları olmalı. Kendilerinden bir şeyler katmalarını ve elbette ki güçlü olmalarını öneriyorum.

12-)  En son okuduğum kitap: Cinder
 En son izlediğin film: Dövüş kulübü
 En çok sevdiğin şarkı: Evanescence - My Immortal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP