[ Röportaj ] Ayşe AYHAN - Aşk Nerede

13:44:00, BY Elsa Kitap -

Ayşe Ayhan "Aşk Nerede?" kitabının yazarı.
Kendisi çok tatlı ve kalemi başarılı bir yazar.  
Bu tatlı yazar ile röportaj yapmaktan gurur duydum. 
Kendisine yazarlık hayatı boyunca başarılarının devamını dilerim...




1-) Ayşe Ayhan, başarılı bir yazar. Peki başka ? Kimdir Ayşe,nelerden hoşlanır,nelerden uzak durur?
  Çok iddialı bir cümle oldu bu. Başarılı kısmını geçtim daha "yazar" kelimesini kendime konduramıyorum. İnşallah ileride gerçekten başarılı bir yazar olurum.
   Ben dört yıldır bir lisede matematik öğretmenliği yapıyorum. Aynı zamanda İstanbul Üniversitesinde Astronomi ve uzay bilimleri bölümüne kayıtlıyım. Ama bir türlü okula gidemedim. :D Uzaktan bakıldığında matematik okumuş ve hala astronomi okumaya çalışan bir sayısalcıyım. Ama yakından sadece ve sadece bir kitap kurduyum. Kitapların dünyasında kaybolmayı ve yazmayı seviyorum. Huzur barındırmayan her şeyden, ön yargılı insanlardan uzak durmaya çalışıyorum.
2-)Bir kitap yazmak ve bir hikaye paylaşma fikri nasıl oluştu? İlk yazdığınız hikayeyi, ilk kurduğunuz cümleyi hatırlıyor musunuz?
   Lisedeydim ilk kitap yazma fikri kafama girdiğinde. Şu an yarım bıraktığım Saray Kadını adlı hikaye o zaman kafama yerleşmişti. Ama bir türlü istediğim gibi olmadı. Seneler sonra onu tekrar yazmaya başladım, daha çok kitap okumuş ve daha donanımlıydım. Ama bu sefer de hikayeyi amacından saptırdım. Bir gün ona devam etmek yerine çok severek okuduğum chic-lit yani romantik komedi tarzı yazabileceğimi düşündüm. Karşıma bir otel fotoğrafı çıkınca bütün hikaye kafama üşüştü. O an nedense bu hikayeyi sona ulaştırabileceğime, Aşk Nerede? kitabımı yazabileceğime emindim. Ve bu sefer azimle ve düzenle yazmaya başladım. Daha önceki yazılarımın ya da hikayelerimin ilk cümlesini hatırlamıyorum ama Aşk Nerede? 'nin ilk cümlesini sanırım asla unutamayacağım.
  "Bugün hayatımın en güzel günü."
3-)Bugüne kadar oluşturduğunuz karakterler arasında kendisine en yakın ve kendinize en çok yazma hissi uyandıran karakteriniz hangisidir?
    Kendime en yakın bulduğum karakter Aşk Nerede?' den Eric'ti. Sakin,huzur veren tavrı yeri gelince fırtınalar estirmesi. Eric'i yazmak çok güzeldi ama Hande'yi yazmak daha güzeldi. Çünkü Hande ben değilim ama olmak istediğim kişi. Nazikliğini, hanım efendiliğini bir kenara atıp herkese istediğini pat diye söyleyebiliyor. Öyle bir şey ki karakter sizin parmaklarınızda canlanıyor ve ona istediğinizi söyletebilir, istediğiniz hareketi yaptırabilirsiniz. Çünkü Hande böyle bir karakter. Eğlenceli ve pervasız. 
4-)Kitabınızı yayınlama sürecinden bize biraz bahseder misiniz?
    Kitabımı bitirdikten sonra yayın evlerine tek tek mail attım. Kabul edenlere dosyamı gönderdim. Bu sırada instagram hesabımda okumak isteyenler oldu. Ben de wattpadde paylaştım. Ama orada keşfedilme gibi bir isteğim ya da umudum yoktu. Çünkü siteyi kullananların yaşları itibariyle kitap çoğunun istediği nitelikte değildi. Bir lise hikayesi değil,içinde cinsellik yok, sigara içen bad boyumuz mevcut değil. Bu kitapları eleştirmiyorum. Yanlış anlaşılmasın. Belki ileride ben de yazabilirim ama Aşk Nerede? böyle bir kitap değildi ve dikkat çekemedi o platformda. Aslında benim en büyük isteğim mail yoluyla kabul edilmesiydi. Ama yayın evleri maalesef çok meşguldü. Bazıları alımları durdurmuştu. Bir iki ay sonra agapi yayınlarına rast geldim. Ben agapi yabancı yazarları basıyor sanıyordum. Bu yüzden Türk yazarın bir kitabına denk gelince "Ben nasıl atlamışım Agapiyi? " dedim ve hemen mail attım. Gerçekten birkaç gün sonra cevap geldi ve bir hafta içinde bana dönüş yapacaklarını söylediler. Bir haftaya kalmadan da kitaplaştırmak istediklerini yazdılar. Hemen gidip imzamı attım. Ve gerçekten her şeyin hayırlısı olurmuş. Doğru. Yayın evi ve çalışanları konusunda içim o kadar rahat ki. Hem kitap sevgisi olan hem de işlerini en güzel şekliyle yapan insanlara rast geldim.
5-)Kitabınız ile aldığınız olumlu veya olumsuz eleştirileri nasıl kaldırıyorsunuz?
  Olumlu eleştirilerde çok seviniyorum ve çok şaşırıyorum. Niyeyse hala bir inkar mevcut ben de. Gerçekten sevmiş mi? diye yorumları tekrar tekrar okuyorum. Olumsuz eleştiriler çok gelmedi belki kitap çıktıktan sonra karşılaşırım ama genelde edebi değer konusunda oluyor eleştiriler. Ama her zaman dediğim gibi ben kitapsever bir matematik öğretmeniyim. Çok isterdim dünyada iz bırakacak insanları allak bullak edecek ağır bir kitap yazmayı ama şu an daha ilk kitabımda bunu yapmam beklenemez tabi ki. Kitapları pembe siyah diye ayrıştıranların eleştirilerini pek dinlemiyorum çünkü bu bence bir nevi ırkçılık. Ve hepsi hayatında en az bir kere Sophie Kinsella, Marian Keyes okuyup kahkahalarla gülmüştür. Ben de bu tarz yazdım. Çünkü kitap okurken eğlenmeyi çok seviyorum, neden okuturken eğlendirmeyeyim ? :)
6-)İkinci kitap olarak düşündüğünüz bir hikayeniz var mı?
  Yayınevinden sevgili Sibel Özcan Hakyemez benim kafama Aşk Nerede? 2 'yi soktu. Sanırım ikinci kitabım bu olacak. Daha sonra ise Saray Kadını'nı baştan ele alıp düzenleyerek devam etmeyi düşünüyorum. Çünkü gerçekten sıra dışı bir konuya sahip.
7-) Karakterlerinize gelmek isterim. Kitabın içindeki karakterlerden hangisi size en uygun ve bize kitabın akışından biraz bahseder misiniz?
  Daha önce de dediğim gibi Hande ben değilim. Çok farklı yönlerimiz var ama aynı yönlerimiz de az değil. Ne olursa olsun Hande'yi kendimden çıkardım diyebilirim. Bu yüzden kahve aşkı ve kitap sevgisiyle Hande bana en yakın karakter.
  Hande deli dolu ve hayalci bir kızımız. Ve sırılsıklam patronuna aşık ya da aşık olduğunu sanıyor. Ama aldığı terfiden dolayı hayatı alt üst oluyor ve başına gelmeyen kalmıyor. Kendini bir takım yanlışlıklar sonucu İsviçre'deki bir köy otelinde buluyor. Otelde Eric'le tanışıyor ve ilk baştan hem didişmeye hem de karşı konulmaz bir şekilde birbirlerine çekilmeye başlıyorlar. Hande burada hem kendini keşfediyor - büyüyor diyebiliriz- hem de gerçek aşkın ne olduğunu öğreniyor. 
8-) Kitap yazmak mı, sosyal paylaşım platformlarında hikaye yayımlamak mı?
  Kesinlikle kitap yazmak. Bazı yazarlara o kadar şaşırıyorum ki kitapları çıktığı halde bir çok hikayesini paylaşmaya devam ediyor. İmreniyorum açıkçası. Çünkü ben öyle kolayca yazamıyorum. Büyük bir psikolojik hazırlık gerekiyor benim için. Bu yüzden de internet de paylaşırken içim acıyor. Yok olup gittiğini düşünüyorum. Nedeni de benim bile orada kitap okuyamamam. Dikkatimi ekrana veremiyorum, sayfa kokusu gibi olmuyor. Bu yüzden benim yazdıklarımın da rahat bir şekilde okunmadığını hissediyorum.
 9-)Sosyal medya ile aranız nasıl?
  Çok çok iyi. Bütün bunlara sebep olan sosyal medya zaten. İnstagramdaki bikahvebikitap adlı hesabımla ve büyüyen kitap ailemin bana desteğiyle bu işin sonunu getirebildim desem yalan olmaz. Ama sadece instagramda çok aktifim. Çünkü oraya ciddi bir zaman ayırıyorum. Güzel fotoğraf çekebilmeye ve ipucu vermeden düzgün yorumlar yazmaya çalışıyorum.
10-)Son olarak okurlarınıza iletmek istediğiniz mesajınız var mı?
   Eğer Debbie Macomber'in huzuruyla Sophie Kinsella'nın komikliğinin bir kitapta nasıl bir araya geldiğini merak ederlerse Aşk Nerede?'yi okusunlar. Tam kahvenizi alıp koltuğunuza yerleşip okuyabileceğiniz bir kitap olduğunu düşünüyorum. Çünkü yazarken "o an" ın huzurunu yansıtmak benim önceliğimdi.
11-)Hikaye yazan, kitap çıkarmak isteyenler geleceğin yazarlarına neler söylemek istersiniz?
  Nasıl kitap yazılır? diye ismini çevirebileceğim ingilizce bir kitap okumuştum yıllar önce. Aklımda kalanları kitap yazarken uyguladım ve çok işe yaradı. Öncelikle yazmaya başlamadan önce çok kitap okumuş olduklarına emin olsunlar. Çünkü ne kadar çok kitap o kadar çok birikim, o kadar rahat yazmak demek. Hikayeye başlamadan tüm karakterlerin isimlerini , mesleklerini, doğum tarihlerini, özelliklerini, yeteneklerini, geçmişini bir kağıda yazsınlar. Kitapta mesela A kişisinin mesleğinden hiç bahsedilmeyecek olsa bile yazsınlar. Çünkü bir karakter yaratmak onu daha gerçek yapmak kitabın içinde inandırıcılığın artmasını sağlıyor. Fark etmeden daha detaylı ve gerçekçi yazabiliyorsunuz. Sonunu bilmediğim hikayelere başlamak bende işe yaramıyordu o yüzden her bölüm için bir tablo oluşturdum ve anahtar kelimeler ve daha yazmadığım bölümde geçecek ama aklıma o anda gelen cümleleri hemen tabloda yerine koydum. Umarım bu tavsiyelerim onların da işine yarar.

En son okuduğunuz kitap: Marc Levy( Favori yazarım ) - Korkudan güçlü bir duygu 
En son izlediğin film: Ah Nerede Vah Nerede ( Ara ara açıp izlerim :))
En çok sevdiğin şarkı: Adele- Someone like you

1 yorum:

  1. cok guzel bi kitap elinize emeginize saglık Ve handeyi erici cok merak ettim kitap sanki film gibiydi kitliyo insani ♡♡♡♡♡

    NOT:AŞK NEREDE 2 CIKSIN NOLR COK GUZEL YA 100 LIRA DIYIN 150 LIRA VERC3M 2 CIKSN TSKKRLER ❤❤❤

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP