[ Röportaj ] A.Ensar Can - Bir Siyasinin Hikayesi

05:39:00, BY Elsa Kitap -




1-)Ensar Can, başarılı bir yazar. Peki başka? Kimdir Ensar , nelerden hoşlanır, nelerden uzak durur?
17 yaşında 18'inden korkan ve 18 yaşına bastığında omuzlarına daha ağır yüklerin yükleneceğini düşünen, olduğundan büyük ve olması gerekenden farklı biri. Kendini yazarak anlatmayı daha doğrusu bir şeyler anlatmayı seven biri. Yazdıklarında kurgunun yanında gerçekleri de anlatıyor. Yakınlarına göre fazla gizemli. Yani o kişi benim :) İstanbul'da yaşıyorum ve lise 3.sınıfa gidiyorum. Yazmanın yanında birde üniversiteye hazırlanıyorum. Wattpad Türkiye Elçisiyim. 16 Ocak'ta ilk kitabım, "Bir Siyasinin Hikayesi" raflardaki yerini aldı. Kitap okumak ve bir şeyler karalamanın yanında film izlemek ve İstanbul'u gezmekten hoşlanıyorum. Uzak durduğum şeylerde kötü alışkanlık olarak adlandırılan şeyler ve beni kötü gösterecek tüm davranışlar.


 2-)  Bir kitap yazmak ve bir hikaye paylaşma fikri nasıl oluştu?
İlk yazdığınız hikayeyi, ilk kurduğunuz cümleyi hatırlıyor musunuz?

Kitap yazma fikri lise 1'deyken oluştu. Ondan önce böyle bir fikrim yoktu. Şu anki hayatım tamamen o dönemle şekillendi. O dönem ki okulumun yapısı, çevrem ve yaşadıklarım beni yazmaya itti. Bunun yanında aşkta var tabii. İlk yazmaya başladığım hikayem Bir Siyasinin Hikayesi idi. İlk cümlem, "İsimsiz kahramanlar; bu ülke için nelerini vermedi ki..." oldu.


3-)Bu güne kadar oluşturduğunuz karakterler arasında kendisine en yakın ve kendinize en çok yazma hissi uyandıran karakteriniz hangisidir? 

İki tane var. İlki basılan kitabımın ana karakteri olan Sarper Poyraz'dı. Zaten onu tamamen kendi özelliklerim bağlamında yazdım. Bahsederken de ben diye bahsettiğim bir karakter. Diğeri de yine aynı kitapta kötü tarafı temsil eden karakter yani Esrarengiz. Sahnelerini yazmaktan keyif aldığım bir karakter.

 4-) Kitabınızın yayınlama sürecinden bize biraz bahseder misiniz? 

Açıkçası zor oldu. Ben Wattpad'da popüler değildim. Hikayelerimde okunmuyordu ve bu da beni günden güne yazmaktan uzaklaştırmaya başlamıştı. O günlerde yayınevimden teklif aldım ve süreç böyle başladı. Fakat düzenleme süreci çok ağır geçti benim için. Kitabı baştan yazdım diyebilirim. Düzeltilmesi gereken çok hata, doğruya çevirilmesi gereken çok yanlış vardı. Daha sonrasında da kitabın çıkış tarihinde çeşitli ertelemeler ve aksaklıklar meydana geldi ve bu da beni yıprattı. 31 Temmuz'da sözleşme imzaladık ve 16 Ocak'ta kitabımız çıktı.

 5-)Kitabınız ile aldığınız olumlu ve ya olumsuz eleştirilerini nasıl karşılıyorsunuz?

Yorum yapan herkes benim için baş tacıdır iyi veya kötü. Sonuçta hiçbir zaman mükemmel olduğumu iddia etmedim. Güzel yorum yapan insanlar benim mutlu olmamı ve rahatlamamı sağladı. Kötü yorum yapan insanlarda mutlu olmam ve rahat olmam için çalışmaya devam etmem noktasında beni uyardı. Bu yüzden onlara da tekrardan teşekkür ediyorum.

 6-)İkinci kitap olarak düşündüğünün bir hikayeniz var mı ?

İkinci kitap olayına pek sıcak bakmıyorum ama Bir Siyasinin Hikayesi için devam diyeceğiz. Çünkü yaşanması gereken ve anlatmam gereken bir kitap daha var :)

7-)Karakterlerinize gelmek isterim. Kitabın içindeki karakterlerin hangisi size en  uygun ve  bize kitabin akışından  biraz bahseder misiniz?

Dediğim gibi Sarper Poyraz karakteri bana en uygun karakter. Zaten kitap 1.kişi ağzından anlatılıyor. Akışa gelecek olursak, sevdiği kadın ile vatanı arasında kalan bir adamın başından geçenler anlatılıyor. Sıra dışı bir aşk, her şeyiyle ele alınmış bir dostluk ve kıyasıya süren bir savaş var.

8-)Kitap yazmak mı, sosyal paylaşım
 platformlarında hikaye yayımlamak mı?

İkisi de bir şekilde aynı kapıya çıkıyor. Sosyal medya platformlarında yazan arkadaşlarımızdan da kitap çıkaranlar var. Bende onlardanım. Tabii ki herkes farklı amaçlar uğruna bu işe başlıyor ama bana göre hepsinin yolu bir.

 9-)Sosyal medya ile aranız nasıl ? 

Sosyal medyada aktif biriyim. Tüm hesapları kullanıyorum diyebilirim.

10-)Son olarak okurlarınıza iletmek istediğiniz mesajınız var mı?

Var tabii. Onlar sayesinde ilk kitabımızı elimize aldık. Ve yine onlar sayesinde de daha iyi yerlere geleceğiz. Her birine sonsuz teşekkürler, iyi ki varlar ve bundan sonrada iyi ki olacaklar!


 11-)Hikaye yazan, kitap çıkarmak isteyenler geleceğin yazarlarına neler söylemek istersiniz?

Eğer umutsuzlukları varsa vazgeçmesinler. Bunun canlı örneğiyim çünkü. Her şey bitmişken yeniden başladı benimi için. Bu yüzden sonunda kitap olmayacaksa bile yazmaya devam etmelerini öneriyorum. Çünkü yazmak her şeyden daha farklı bir özellik. Bunu iyi kullansınlar. Ve umutlarını da hiçbir zaman kaybetmesinler. Her şey onların elinde ve kaleminin ucunda.



 En son okuduğunuz kitap: Amnezi
Keşke ben yazsaydım dediğin kitap: Sıcak Ayaz
Beni çok iyi yansıtıyor dediğin karakterin:Sarper Poyraz

En son izlediğin filim: Ali Baba ve Yedi Cüceler
En çok sevdiğin şarkı: Kolpa- Gurur Benim Neyime

En sevdiğin renk: Kırmızı


Sevgili Ensar Can  buradan bu güzel sohbet için teşekkür ederiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP